Listjäveln: #4 Vad är meningen med livet?

MENINGEN MED LIVET ÄR ATT... Ja vad är meningen med livet egentligen?

Är det att föra vidare sina DNA-segment?
Att hitta kärleken och leva lycklig i alla sina dagar?
Att hitta sitt rätta jag?
Att rätta till sådant man gjorde fel i sitt tidigare liv?
Att samlas till sina fäder (dö)?
Att hjälpa andra i nöd?
Att ta dagen som den kommer?
Att dricka sprit och hålla käften?
Att bedra döden gång på gång?
Att skaffa sig ekonomisk status?
Att skapa enighet i världen?
Att leka med livet och låta livet leka tillbaka? (Om ja måste rösta så röstar jag här)
Att softa och tjäna pengar?
Att leva i Nuet?
Att göra avtryck i verkligheten?
Att tävla sig genom livet?
Att konstruera?
Att bruka moder jord?
Att konsumera, mera, mera?
Att Passa massa jävla tider?
Att tro på skaparen, den allsmäktige?
Att helt enkelt leva livet?
Att blogga?
Att göra det bästa av situationen?
Att nöja sig med det man har?
Att ligga, ligga, ligga, ligga?
Att inta föda?
Att kasta sig in i jakten på djup glädje?
Att förstå meningen med livet?

Selektera och vraka för jag har inte den blekaste aning.
Alla har vi olika syn på saker och ting.


"Om man gör som man vill och gör det med stil så går det bra,
det tror jag! " - Frans Haraldsen

Kommentarer
Postat av: Emma

"Att leka med livet och låta livet leka tillbaka". Ja, varför inte? Meningen med livet kan ju vara något så enkelt som att vara lycklig och leva på det sätt som passar en bäst. :)

2011-11-19 @ 12:50:29
URL: http://spidraphile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0