repeat


Julie Berthelsen - Moment's bliss

Lite funderingar

Var tar den vita färgen vägen när snö smälter?
Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?
Om en hartass bringar lycka, vad hände då med haren?
Varför måste man boka tid hos en synsk?
Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför har då krogarna parkeringsplatser?
Om 75% av alla olyckor händer inom en gräns av fem mil från hemmet, varför inte flytta 10 mil från hemmet?
Varför steriliseras sprutnålarna inför den dödliga injektionen?
Vad skall man göra om ett utrotningshotat djur äter en utrotningshotad planta?
Varför skäller inte kastrerade hundar i falsett?
Har en man fortfarande fel om han står i en skog och det inte finns någon kvinna i närheten?

Det var inte i förgår och inte i måndags...

...utan det här var ett bra tag sedan.

Jag och Elin var på väg med några kompisar ner på stan. till krogen om jag inte mins fel. Då hittade vi en liten blomma som vi ryckte upp bestämt och planterade om den i en cykelkorg. Var sak har sin plats


repeat

Älskar reklamen och låten...

 


När vinet glöder i de fyllda glasen och
vi börjar bli i gasen, då lossar tungans band.
Vi som gått omkring och varit så blyga
vi slutar upp att smyga, motet kommer efterhand.

Hej, tjo och klackarna i taket!
Nu visar vi helt naket hur modiga vi är.
Inga ord kan bli för stora, vad har jag att förlora?
Så är det med det!

Alla rus i stora famnen och skeppet söker hamnen
och vänskapen är varm.
Livets gåtor blir så uppenbara och dem kan jag förklara
när du vilar på min arm.

Senare när berusningen har lagt sig och
det som jag har sagt dig verkar ganska meningslöst.
Då undrar jag över hur du ser mig,
man för sig och hur man beter sig och då skrattar jag nervöst.

Mitt hjärta har en frusen inneboende med
pajat självförtroende som inte mår så bra.
Hon plockar fram allt det jag gömmer och minns
allt det jag glömmer och säger att hon är jag. [x3]

Hon plockar fram allt det jag gömmer och minns
allt det jag glömmer och säger att hon är jag.

besök

Hade fyra st besökare utanför huset för en liten stund sedan.


Smart sagt

"Om du berättar för en man att det finns 300 miljarder stjärnor i universum
 så tror han på dig.
Om du berättar för honom att en parkbänk är nymålad
så måste han peta på den för att förvissa sig om det."


Vinterhalvåret

Idag åkte jag med familjen upp till stugan för att städa lite efter jaktfesten.
Det var så fint väder idag så jag kunde inte låta bli att knäppa lite kort.






Blev även lite kort på istapparna som hängde ner från taket på huset här hemma.







repeat

Elin tog texten och Ullis tog ljudklippet
Jag tog båda ;)



Nickelback -  Gotta be Somebody

This time, I wonder what it feels like,
To find the one in this life,
The one we all dream of,
But dreams aren't just not enough.
So I'll be waiting for the real thing,
I'll know it by the feeling,
The moment when we're meeting,
Will play out like a scene,
Straight off the silver screen,
So I'll be holding my own breath,
Right up 'til the end,
Until the moment when,
I'll find the one that
I'll spend forever with. '

Cause nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
Someone to love with my life in their hands,
There's gotta be somebody for me like that,
'Cause nobody wants to do it on their own,
And everyone wants to know they're not alone,
There's Somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there.

Tonight, out on the street, out in the moonlight,
And damnit this feels too right, It's just like deja'vu,
Me standing here with you,
So i'll be holdling my own breath,
Could this be the end,
Is it that moment when,
I'll find the one that I'll spend forever with.

'Cause nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
Someone to love with my life in their hands,
There's gotta be somebody for me like that,
'Cause nobody wants to do it on their own,
And everyone wants to know they're not alone,
There's somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there.

You can't give up, Looking for a diamond in the rough,
(Because you'll never know)
When it shows up,
(Make sure you're holding on)
'Cause it could it be the one,
The one you're waiting on.

'Cause nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
Someone to love with my life in there hands,
There's gotta be somebody for me, ohhhhh,
Nobody wants to do it all on their own,
And everyone wants to know they're not alone,
There's Somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there,
Nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
There's Somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there.

RSS 2.0