Studentdans

När jag ändå är igång med att skriva om dans så kan jag inte låta bli att lägga upp våran studentdans.
Hade så jävla roligt när jag dansade där på scen. (jag är med i pistvaktgänget i mitten).


Smart sagt

"Hur man än vänder sig så har man ändan bak"

Smart sagt

"En kompromiss är en överenskommelse med vars hjälp
 båda parter får vad ingen av dem vill ha."

Smart sagt

"Om du berättar för en man att det finns 300 miljarder stjärnor i universum
 så tror han på dig.
Om du berättar för honom att en parkbänk är nymålad
så måste han peta på den för att förvissa sig om det."

WHOOPAA!!

Måste ju säga att denna karl är väldigt, väldigt och väldigt snygg 

image190
RAOW!!!

repeat


Shayne Ward - no you hang up

repeat

Good Charlotte - The river


Har alltid gillar Good Charlotte, dom har många bra låtar.
Men denna hittade den på Colaburks blogg
Gillade den direkt. så bra är den.

Överlever du Härnösand så överlever du allt


Hon har försökt att leva som alla andra och
plugga på veckor och supa på helger
och ligga med killar tills hon träffar den rätta
men ingenting känns på riktigt

Hon ser så cool och söt ut
kan prata om allt med sitt gäng
men hon menar aldrig nåt
och i hemlighet har hon svurit
att bli den första av dom
att dra långt härifrån

Åh, jag måste bort från det här
Åh, jag måste bort från den här stan
innan den sväljer mig hel
innan den kräver mig på mer
mer än jag har att ge

Lasse Lindh

Kia sorento, Vinter?, Sappo m.m


Kia sorento (Ikea som pappa kallar den) är den jag numera kommer att övningsköra. 
Kan berätta att den står just där enbart för att far ska se den från tv rummet
Han är som ett litet barn på julafton.



Idag när jag vaknade såg jag direkt att det var kanonfint väder ute.
självklart tog jag mig en härlig prommenad.
Men blev genast deprimerad. VI har inte någon snö längre.
Eller det har vi knappt haft på hela vintern. Tråkigt!


På promenaden fick naturligtvis den Sappo följa med.
Han hoppade gladerligen omkring i den lilla snö som fanns



Det var verkligen blå himmel ute idag.
Jag vet det är en stolpe, inte intressant.

dialekten Ångermanlänska

Jag har hittat  tre st mycket intressanta böcker.
Två stycken var fulla med dikter på ångermanländska. I dem berättades även lite historia om dialekten.
Jag tycker just sånt här är jätteintressant så jag blev helt salig.

Den tredje boken jag hittade hete "Bygde berättelser " av Nisse Berglund. Boken består av en mängd små berättelser med titlar som: "Hembränt sätter fart på ungmör" , "Fint folk med koskälla" eller "Olov tjärns stadsresa"

Här nedan ser ni en dikt på ångermanlänska som är tagen direkt ut boken.

FRÅN NEDAN TILL OVAN

Folkä s8m lev å gå härpå jola
ä olik varaen s8m måen å sola
ja såärä skrevet åså blirä bäst
en del bli klockar å andrä blir präst

En del ä rent fäger nägrå ä ful
en del ä rent sällsynt mångä ä gul
ja så hära vöra från förstä dan
frid över jordn sa´n

En del ä fri s8m en fågel på kvist
en del kut te gåla å tackä för sist
elak ä mängä å dum ä no dä
men mång ä snäll å tackä för dä

En del ha fott käften å skrävlä o skrytä
å klocker å käring å bli s8m d8m bytä
en del ha då aldre vettä å gå
då d8m kom nan gång för å helsä på.

Ja mångä ä butter någrä ä gla
mångä mä illä å någrä må bra
i ett ä vi likä bå vär å en
vi tyck om tittä på tv:n



"Denna åtta som står i texten var troligen Nisse som litteratör först med i Sverige. Troligen först med i hela världen. Han lanserade en siffra som bokstav.
Man skulle enligt Nsses anvisningar skulle det utläsas som ett vokalljud beläget mellan Å och Ö!"


Vuxenlivet


När man var liten hade man det bra

Man kunde leka en hel da

Som liten lever man i nuet och tar dagen som den kommer

Man förstår inte varför människor skjuter eller kastar bomber

Man såg upp till sina föräldrar, man ville vara som dom

Men man förstod inte att mitt i veckan är det fel att dricka flera liter rom.


Man växer upp en dag och inser att allting inte var som förr

Man måste klara sig själv och öppna sin egen dörr.

Det finns inte annat än problem som måste lösas

Av chefen på jobbet låter man sig bara fösas.

Man kan inte leva ut och vara sig själv

Polarna säger bara rakt ut, bit ihop och svälj.


Man kan inte längre ta allting för givet.

Man ångrar bittert den dagen man tog klivet

in i det helvete som kallas vuxenlivet.

// Linda



image164

Hur fan kan vi klaga...

image163

Svenssons dom klagar när datorn inte funkar.

Tänk Afrikas barn som dricker vatten ur skitiga dunkar.

Vi har det kanon som vissa inte verkar fatta

För att överleva måste fattiga börja snatta.

Sjukanmälan kommer när huvudvärken nått vår topp

Barnsoldater krigar med Aids i hela sin kropp.


För vissa är livet underbart ibland

Många låter problemen bara rinna ut i sand

Hur fan kan vi ha mage att klaga

I jämförelse så lever vi i en vacker jävla saga.

//Linda


How need pictures

It's crazy now to think
That it's all there on that film
And I could take it to the store
To be developed, but what for
I can still see everything just fine
And who needs pictures with a memory like mine

And I swear that you would think
That it was only yesterday
'Cause I can still see everything just fine
Who needs pictures with a memory like mine

image156


Brad Paisley

re:memder - you´re in charge reklamen suger

Är det bara jag eller är den här reklamen jäääääääääävligt irriterande.
Så jävla less på den. man kan ju tro att musen har slut på batteri när man inte kan scrolla ner mer.
Men så är inte fallet utan det är en reklamjävel som stoppar skiten.
hur kan man komma på en sådan dum ide att tänka tanken. "jag vet, vi gör så att när någon drar musen över reklamen fastnar hela sidan och den kan stannar helt. Så att ingen missar den" Suck! .

image149

vaniljte

image146

Ikväll har jag druckit vaniljte. Det var väldigt gott, hade två sockerbitar i
Ps: imorgon gör gumman Ullis halkbanan. Lycka till min vän och hamna inte med bilen upp och ned innan ni gjort den övningen. Det kan bli jobbigt då ;)

December

Hon var lycklig i min säng med en manlig mannekäng i december
å jag sparkade och slogs å jag spåttade och svor
jag spöade mannekängen och förbannade tjejens mor
hon var lycklig och förförd men jag blev förstörd i december
efter denna händelse for tankarna omkring
om jag faktiskt kunde lita på någonting
garanterat ingen tjej men jag kom på en grej i december

Det enda man kan lita på är döden
för när döden kommer det är då man dör
döden kommer aldrig att bedra dig för det är inte sånt som döden gör
För det har inte döden något för


Frans Haraldsen

En gång för alla

image141
Låt oss klargöra
det här en gång för alla. Filmer kan ha olika former och skepnader.
Filmer har olika publik. Vissa människor gillar franska ödesdramer där folk misärknullar och röker mycket. Andra gillar musikaler med fjädrar och parasoll. Film kan vidga våra vyer, öppna våra sinnen, såväl estetiskt som intellektuellt. Men ibland kan film handla om något enkelt, som män och kvinnor i trikåer som räddar världen.

Har jag fel?


Björns Gustavssons tal på melodifestivalen var helt klart bäst

Vad är kärlek

När det bubblad i kroppen som en kolsyrad dricka

När du fnissar som en liten flicka

När man känner något man Can't deny

image138When the eagels fly over mountain high

När all oro är som bortblåst och försvunnen

När Simba återvänder i lejonkungen

När man bara drar en pik för att slippa krångla

Min pappa är rik, vill du hångla?

Om man spärrar upp sina ögon och tittat bak med huvudet ut

Då ser man galen ut

Det hör egentligen inte hit att höra

Det är bara någon man kan göra

När jag dansat med Elin en sommarnatt lång

Vi satt på en parkbänk, jag var kär, hon drack rom

När Elin sa att jag var den vackraste som finns

Såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans

Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv

Våga chansa och se hur det går

Vad är fegt, vad är mod, what is love?

Baby, dont hurt me, dont hurt me no more

Från en afton som doftar lite YMCA

Tack Göteborg, ni är kärlet för mig


Calling you

Well I will keep calling you to see:
If you're sleeping, are you're dreaming?
If you're dreaming, are you dreaming of me?
I can't believe...you actually picked...me

Blue oktober

Tecken 3

Så roligt som jag har när jag spelar Tecken 3 med vännerna har jag nog inte till något annat spel. Vi hånar en förlorare, vi peppar varandra till vinst, vi skrattar,skriker och svär en hel del. Men det är så otroligt kul när alla, image133verkligen alla är så otroligt inne i spelet. När något leder till vinst är glädjen verkligen ENORM i de flesta fall.
Vi kan inte många kombinationer men ibland genom att trycka i princip på alla knappar så lyckas man få till något som tar ut motståndaren och då känner man sig riktigt nöjd. Man kan glädjas åt ennu en vinst. Men vetskapen om att man däremot inte kommer kunna göra den kombinationen igen är dock inte lika kul.
Efter att man spelat ett tag så lär man sig en del kombinationer som är lätta och användbara. Man delar såklart med sig det till de andra vilken man ibland får ångra bittert.  Men det spelar ingen roll för vi har så otroligt kul ihop. Spelet skänker helt enkelt glädje

Jag, Malin och Ullis
speladeTecken 3 i lördags.
Ett mycket roligt playstation spel. Vi spelade "Acard mode" om jag inte mins fel på.
För er som inte vet. Det är då man spelar om att vinna fler gubbar som man sedan kan välja emellan.
Vinner man mot en motstånda får man möta en ny.
Ju högre nivå och fler motståndare man klarar, ju svårare blir det. Vi fastnade på "stage 8" motståndare: Nina.

FAAAAAAN va arg vi var. Var helt jävla omöjligt att klara henne. Vi hade sån jävla otur.
Vi var hemma hos Ullis i hennes lägehet och klockan var strax efter tio. Vi har skriker och kastat ur oss ett antal svordommar när Malin ursäktar sig för att störa grannarna. Men Ullis skriker till svar.: DET SKITER JAG I. DET ÄR VÄRRE MED MITT ÖRA. Ullis var nog den som var mest frustrerad och skrek minst lika mycket som Malin och mig om inte mer. ;)

Men vi klarade iaf det aldig utan gav upp och åkte hem. Men någon kväll ska vi ha tv:spelskväll med MASSA olika tv-spel. Det ska bli skoj.
Jag ska även åka hem till Malins nya lägenhet i veckan och spela som med henne. Ullis är i Halmstad så Malin lånade hennes playstation. Vi ska fan klara det!!!!!



Two people fell inlove

A baby's born in the middle of the night
In the local delivery room
They grab his feet, smack him until he cries
He goes home the next afternoon
Before you know it, he's off to school
And then he graduates in May
Goes out and gets a Phd. and then cures all sorts of things
Wins the Noble prize and saves a million different lives
The world's a better place for all he's done
It's funny when you think about the reason he's alive
Is all because two people fell in love

There ain't nothing not affected
When two hearts get connected
All that is, will be or ever was
Every single choice we make
Every breath we get to take

You know to me it's all so clear
Everyone of us is here
All because two people fell in love

Brad Paisley

Strong

she's strong
solid as a rock
like a lighthouse standing alone
she's strong
got the world on her shoulders
she keeps carrying on
she can take the heat she can take the cold winter
shes got faith
theres no quit in her
she's strong
yeah so strong

she might get lonely in the still of the night
but she'll hold out till she knows it's right

sometimes when nobody else is around she gets down
and sometimes in a moment of weakness a single tear falls and thats all

Tracy Lawrence

Saga utan slut


Jag höjer en skål för vänner som har stannat kvar
Allt jag sagt allt jag gjort ja en riktig plåga
När jag har ringt om natten och hållt en monolog
Ja då trodde jag att nästa dag var det kört
Men ni var som förut, som en saga utan slut

Jag tror vi ser, jag tror vi är
Allt som vi vill va
Jag tror vi ser, jag tror vi är
En saga utan slut...


Mats Westling

Känner jag mig själv

Känner  jag mig själv, ja det gör jag kanske
men jag är inte säker.

Jag tänker bjuda mig själv på fest
och jag ska vara min enda gäst.
Jag ska bli bästa polare med mig själv,
sitta och snacka, dricka och skratta,
prata gamla minnen och se på kort,
på dom där ifrån Cypern "pitfjäll" och Valdisere "Villhelmina".

na na na....vad kul jag hade där
na na na... det var så roligt i Valdisere "Villhelmina"

Som jag skrattade, som jag skrattade,
som jag skrattade i Valdisere "Villhelmina".

Känner  jag mig själv, ja det gör jag kanske
men jag är inte säker.


Björn Rosenström

Tvivel

En obehaglig distans.
En konstig kännsla någonstans.
Det känns tomt, eller hur?

 

Lars Winnerbäck

RSS 2.0