Så är det

There is so much to understand

image309


Jag ritar

Denna skiss är gjort till min underbara Elin Rekvik. För att hon är bäst.
Hon ville ha en bild som det var ALLT på. Så nu fick hon en del utav ALLT i henns liv ;)


image307

Jag har tagit denna bild med min kamera eftersom A3 format inte får plats i scanern..
Så jag ber om ursäkt för den usla kvaliten


Smart sagt

Lånad av Engman.
Ps: kolla in hennes bloggdesigner.

Varför har man vigselringen på ringfingret? Det finns ett gammalt kinesiskt ordspråk som lyder följande..

Tummen,
representerar dina föräldrar
Pekfingret, representerar dina syskon
Långfingret, representerar dig själv
Ringfingret, representerar din partner
Lillfingret, representerar dina barn

Om du håller dina fingrar med handflatorna mot varandra. Böj långfingrarna så att de pressas mot varandra, som på bilden nedan,

image44


Nu, testa att separera tummarna (dina föräldrar) från varandra. Inga problem va? bara för att det är inte ödet att du ska leva med dig för all framtid.

Sätt nu ihop tummarna igen och testa med att separera pekfingrarna (dina syskon)ifrån varandra, inga problem heller va? För det är inte menat att ni ska spendera resten av livet tillsammans heller.

Satt ihop pekfingrarna igen och testa separera lillfingrarna (dina barn), samma sak där, dina barn kommer att växa upp och skaffa sig en egen familj.

Testa nu att separera ringfingrarna (din partner), inga problem.....eller!? Johohooo...det gick inte sa bra va ? Oseparerbara eller va man säger. Bara för att det är meningen att du ska spendera resten av ditt liv med din partner!

Jag ritar

image302

Denna är inte riktigt klar. den ska fyllas i med så att det blir riktigt svart.

Smart sagt

"Många människor försummar den lilla lycka medan de väntar på den stora"

Jag ritar

image299

Smart sagt

"Le alltid. Det får folk at undra vad du har i kikaren"

Smart sagt

"saker och ting är mer som de är idag än de någonsin har varit förut"

Jag ritar

image293

Smart sagt

"jag gillar deadlines,
särskilr det svischande ljudet som hörs när de susar förbi"

Smart sagt

"Säg vad du behöver så ska jag berätta hur du kan klara dig utan det"

Jag ritar

Eftersom att jag har tagit bort min andra blogg med bara skisser så kommer jag att lägga upp en bild här några gånger ibland.

image280

repeat

Riktiga videon gick tyvärr inte att hitta.



Cute is what we aim for - The curse of curves

Smart sagt

"Den som väntar på något gott brukar få
resterna från den som hann dit först"

Smart sagt

"Teoretiskt sett finns det ingen skillnad mellan teori och praktik.
Men i praktiken gör det de"

Spöken, finns dom?

I detta inlägg kommer jag att dela med mig utav mina åsikter kring spöken och andra fenomen. En del berättelser som jag har hört dyker upp.
Kommer att lägga upp några filmer från youtube. De som har filmat har tydligen fångar spöken på film. 
Anledningen till att jag vill skriva om detta är för att jag är väldigt intresserad utav det och tror på det till viss gräns.
Jag har hört många berättelser om folks uppllevelser. Många har hänt kring platsen där jag bor.
Det kommer förmodligen bli ett väldigt långt inlägg men det är upp till dig om du vill läsa. Jag ska göra mitt bästa för att göra det så intressant och lättläst som möjligt.

Stavfel kommer att förekomma. Skriver detta väldigt sent och just nu orkar jag verkligen inte läsa igenom allt för att rätta. Så det få ni ta.

Finns spöken eller andra övernaturliga fenomen?
Sant eller falskt, vem vet?


Jag har nog alltid trott på övernaturligt fenomen. Andar som inte än har gått över till "andra sidan".Somlig snälla och andra onda. Att det någon gång fanns personer som med hjälp av ramsor stoppade blod.  Eller personer som kunda göra de vildaste djuret till det tamaste. Skyddsänglar som följer med familjer vart dom är flyttar. Vittror som har speciella stiger de följer och som hatar järn. Hus som helt plötsligt bara försvinner.
Det finns mycket som jag tror på. Vissa saker mer och andra mindre. Men det finns även en del som absolut inte går hem hos mig.

Andar (spöke) för mig är inte vita som lakan. Dom drar inte omrking på massa kedjor kring sin viktlösa kropp. Dom ser inte ut som spöket casper och Co. 
De ser likadana ut som det gjorde när dom vandrade omkring på jorden som levande männsikor. Fast en aning icke männskligare och inte fult lika synliga. Vill dom att synas är det upp till dem.

 

Tror inte heller att vem som helst skulle kunna se en ande. För det första måste man nog tro lite på det. För det andra så måste man nog vilja det lite. Går man in med inställningen att det inte existerar så ignorerar man tanken att när den där tavlan för femte gången ramlar kan det vara ett spöke. Nej nej, "jag hängde nog bara inte upp den riktigt"
 



polstergeist är som jag uppfattat det något/någon som kan flytta omkring saker som tavlor, bord, stolar,öpnna dörrar och fönster. Sånna som kan kontrollera elektriska saker. Du har väl hört någon berätta att när dom stog och tittade ut genom fönstret slår plötsligt radion igång?  
Ingen har kunnat bevisa att dessa fenomen inte existerar så hur kan man då stenhårt säga. "NEJ, det är bara inbillning". Fast och andra sidan. Hur kan man säga att dessa fenomen finns?
Bra fråga tycker jag som har måååånga olika personliga svar. Beror helt och håller på vad man själv tror.

I Östersund finns det något som heter Borgvattnets prästgår. Där sägs det ska spöka en hel del.Där kan man hyra rum och sova över natt. På hemsidan kan man läsa om dess historia och vad alla besökare har upplevt. Om ni är intresserade borde ni kolla in hemsidan.

MIn bror slog hål i huvudet när han var liten och blödde enormt mycket. Min mamma och farmor försökte med alla världens knep att stoppa blodet men lyckades inte. Min farfar kom då hem från skogen, la händerna på stefans huvud,sa något som ingen annan kunde uppfatta och då stoppades blodet. Sant eller falsk tänker ni.
Jag tror på det eftersom att det är min mamma och pappa som varit med om det. Varför skulle dom hitta på det?

Släkten Pettersson i Huggning (min hemort, by) har varit känt för sin styrka. Utan att egenligen vara särskillt muskelösa. Det har skrivits en bok om släktet som jag läst många gånger och skulle gladerligen göra igen. Där berättats det många historier om min farfar framförallt. Ingen rådde på honom. De knäppskallar som försökte lunkade snabbt hem igen med svansen mellan benen. De som känner mig vet att byggdeberättelser om min släkt framförallt intresserar mig väldigt mycket. Jag kan sitta länge och lyssna på när min pappa berättar massa historier om de saker min farfar lyckades med. Att pappa enligt min smak är en bra berättare gör inte saken sämre. Dock kan det bli lite jobbigt att höra samm, samma, samma historia om och om igen.


Linda berättar!

Ute hos mig har det berättats om vitterstigar och jag vet vart det sägs ska vara några. Jag har sett för några sommrar sedan att när både hundar och hästar gått förbi där har dom antingen tvärstannat eller blir heknäppa. Eftersom djur sägs kunna känna av sånt så börjar man såklart undra.
2 kompisar till mig har berättat hur dom känt att något dragit i deras cyklat när dom cyklat nedför en backe. På cyklar finns det nog järn, eller? Vittror hatar järn.


Min pappas farbror satt en gång ute på vallen vid sin fäbostuga och drack kaffe. När han plötsligt ser en gamal tant komma gående klädd som som en piga i kläder som skulle kunna vara från 1700, 1800 talet. I händerna bar hon en stor flätad korg. Trevlig som Hjalmar var frågade han:
"Hejsan, vad är du ute och tittar efter då"
Tanten stannade upp och vred huvudet mot honom utan att säga ett ord. Hjalmar frågade då
"Vart är du på väg"
Tanten vred tillbaka huvudet utan ett knyst och traskade vidare in mot skogen.

Min pappa renoverade under senare år en stuga som ligger intill Hjalmars. Han satt en natt och höll på med golvet då han hörde att någon knackade tre gånger på dörren. Pappa skrev "kom in" men ingen svarade och när han tittade ut så kunde han inte se någon. Detta upprepades ytterligare några gånger i tre nätter. Pappa kunde inte förstå vad det var utan tänkte väl att det va några ungar som skojade. (stuagn ligget mitt ute i ingenstans. flera km till närmaste granne) Så det vore ju egentligen konstigt för det va inte så många som visste vart den låg.
Senare bytte pappa ut dörren men ville inte slänga den så han tog hem den och la den på pärkällartaket. Det var mitt i sommaren men under natten så frös större delen utav de potaits vi hade. Det var frost på säckarna när pappa kom dit. Efter det så brändes dörren upp.

Min kusin flickvän berättade en sak som hänt henne i en lägehet hon haft för många år sedan.
På kvällarna när hon satt inne i vardagsrummet kunde hon är en fet duns i köket. Som om någonting ramlat eller knuffats omkull. Maria som hon heter hoppade kvickt upp varje gång och kikade in i köket men det va ingen där och inget hade ramlat. Hon trodde att det var inbillnig eftersom det hände hela tiden, nästan varje kväll. Men sedan en kväll satt hon och drack vin med en kompis och hade väldans skoj. Så plötsligt hörs dunsen igen och Mia säger inget förän hennes kompis frågade. "Hörde du det där, vad var det?" Mia hade såklart också hört det men visste inte heller vad det var. Dom tog vinflaskorna i högsta hugg och smög in i köket. Åter igen så var det ingen där.
Mia berättade efter ett tag för en granne som berättade detta för henne:
"gubben som bodde i den lägenheten innan ramlade ihop och dog i köket" Det var alltså den dunsen Mia måste höra om och om igen. Så det var bara att hitta ny lägenhet heöt enkelt.

En kompis till mig tror att deras familj har en skyddsängel. vart dom än har flyttat har det alltid varit något med dom. De har hörts fotsteg på övervåningen när hon varit ensamen hemma. Det har inte varit lätta steg utan någon har verkligen klampat. Hon har känt hur någon följer efter henne i i rummet. Saker har i 90 graders vinkel åkt rakt ut från tv:n, stannat upp nåra sekunder och sedan ramlat ner. En speldosa har börjat spela av sig själv.
Det med fotstegen tror jag på för det har ja själv varit med om hemm hos henne.
Vi satt ett gäng kompisar i tv soffan och hör plötsligt någon börja klampa. Ingen i övriga familjen är hemma och alla sitter i soffan. Vi går upp och kollar men ingen där.  Det är det enda som jag själv upplevt och jag må då säga att det ja läskigt men spännande samtidigt.

Hus som försvinner och som bar vissa kan se. Nånsens tänker ni men jag är inte så säker.
Elins mamma bor låååångt ute i skogen med km till närmsta granne. innan man kommer till hennes närmaste granne ser man inne i skogen en liten gamal arbetarbarak och brevid brukar det ibland stå ett hus. Just det IBLAND. Jag personligen har aldrig sett det men Elin har det och min mamma har det. Sedan reagerar även djur som traskar förbi på vägen. På sommaren kan man ibland se hur gräset är tillplattat.
Som sagt har ja inte sett det själv så jag har till och från svårt att tro på det. Men åter igen, varför skulle min mamma och Elin ljuga om det?

SANT ELLER FALSK?


vad ni tror är helt och hållet upp till er själva. Jag gillar att berätta de här grejerna och många av mina vänner tror på det på samma sätt som jag gör. Dom lyssnat och är intresserade av att höra.

Många tycker säkert att jag är löjlig och jättefånig men det är är MINA ORD OCH MINA ÅSIKTER. Det är inte frågan om vad som är rätt och fel, utan enbart om vad jag tycker.

Jag är naturligtvis nyfiken om vad ni tycker.
Om ni hört eller varit med om något liknande.
Berätta gärna för jag vill veta.


Jag vill även veta om detta var bra skrivet och lättläst som jag utlovade?

Smart sagt

"Ett nyårslöfte är något som går in genom det ena året och ut genom det andra"


januari, februari, mars

Äntligen är våren här.

Äntligen kommer ljuset.

Äntligen klär människor av sig.

Äntligen, äntligen, äntligen, äntligen,

äntligen!


Det mörka ligger bakom

och det är jävligt skönt

Nu ljusnar det i Sverige

och snart blir allting grönt

Och dom som har gått ner sig

i mörkret detta år

dom är välkomna tillbaka

för nu har det blivit vår


För det är inte så konstigt,

att folk drogar sig med alkohol och hasch.

Det är på grund av januari, februari, mars.


Nu växer alla växter,

nu vaknar alla bin,

och gräset växer snabbt som fan

så jag får allergi.

Och punkarna på plattan

i betongen mitt i stan,

ploppar upp som tussilagos

när det våras tamejfan.


Och det är inte så konstigt,

att folk drogar sig med alkohol och hasch.

Det är på grund av januari, februari, mars.


Äntligen är våren här.

Äntligen kommer ljuset.

Äntligen klär alla människor av sig.

Äntligen, äntligen, äntligen, äntligen,

äntligen!


image272


Frans Haraldsen


Smart sagt

"En människa borde aldrig skämmas över att erkänna att hon hade fel.
Det är ju bara att med andra ord säga att man är klokare idag än igår"

Smart sagt

"jag tänker leva för evigt; det går både länge och väl"

repeat


Maria Digby - Say it again


Racoon - Feel like flying

Smart sagt

"Motion är ett fult ord. Varje gång jag hör det måste jag
 tvätta munnen med choklad"

Smart sagt

"En freudiansk felsägning är när man
 säger en sak men menar sin amma"

Smart sagt

"Det sägs att åldern sitter i huvudet.
 Kruxet är att hindra den från att smyga sig ner i kroppen"

repeat

Den här är helt jävla undebar



Hinder - Lips og an angel

Härnösand kanske inte är så dumt iallafall

image261

Rubriken pågrund av detta:


- Härnösand har värdlens största flöte.
- Härnösand har sveriges minsta domkyrka.
- Härnösand var först i europa med gatubelysning.
- Härnösand har Jeansboa.

Smart sagt

"Ljuset färdas fortare än ljudet.
 Det är därför vissa människor verkar upplysta tills man hör med tala"

Smart sagt

"Man lämnar inte plats åt efterrätten, man GÖR plats åt den"

tyst jag Tjuvlyssnar

Hittade dessa på en annan blogg och jag tyckte de var så bra så att jag var tvungen att låna dem lite :p

Sjukt roliga tjuvlyssnaingar:


Tåg mot Södertälje C

Kille 1 ~18: Jag hade det sämsta sexet igår...

Kille 2 ~18: Va?

Kille 1: Ja, det var som att vifta med en limpa i Globen.



Pågatåget, Malmö-Helsingborg

Konduktören står och försöker pratar med kvinna ~50, med utländskt utseende, om biljetten.
Konduktören: Talar du svenska?
Kvinnan tittar frågande på henne.
Konduktören: Talar du engelska?
Kvinnan ser förvirrad ut.
Konduktören (med högre röst): TALAR DU ENGELSKA?
Inget svar.
Konduktören (med ännu högre röst): TALAR DU NÅGOT ANNAT SPRÅK??
Konduktören går till nästa säte.



Härnösands gymnasium, Religionslektion

Manlig lärare ~35: Så Jesus började predika när han var 30 år. Och sedan korsfästes han alltså år 30.
Elev 1: Men vadå!? Dog han samma år som han började predika? Hur fan hann han med allt i bibeln på ett år?
Läraren: Ja, alltså man räknar att Jesus föddes 4 år innan år 0 så. Även om man säger att han föddes år 0.
Elev 1: Då är det alltså år 2012 nu egentligen?
Läraren: Rent teoretiskt sett så, ja.
Elev 1: Då har vi ju redan tagit studenten.
Elev 2: Ja!? Vad i HELVETE gör vi här???



Universitetssjukhuset, Örebro

Två föräldrar ~25 diskuterar en bekant. De tycker att hon har betett sig slampigt och kallar henne slampa.
Sonen ~2: Vad är en slampa?
Mamman (tyst, i hopp om att sonen skall bli nöjd med svaret): Vissa kvinnor är slampor.
Sonen pekar på en gammal tant.
Sonen (glatt): Slampa!!!
Generade försöker föräldrarna få folk runt omkring att tro att sonen har sagt lampa, efter att ha pekat på en lampa i taket.


repeat

Är förvånad över mig själv att jag ska tipsa om just denna artist
som jag egentligen inte gillar. haha. Men denna låt är inte alls dum


Håkan Hellström - För en lång lång tid.

Jag gillar verkligen inte Håkan egentligen men när jag hörde denna låten var det nästan så jag låg och gapade. "kan han låta så här?" tänkte jag. Det är en av de bästa låtar jag hört med honom. Jag gillar inte Håkan annars. Han sjunger inge vidare men jag kan gå så långt att kalla detta för sång. texterna är det ja gillar bäst utav det han gör.

Jag sitter och sjunger med i den fast jag kan ungefär varranat ord. Det är en sån där låt som "Jason  Mraz- I'm your's." Man kan inte låta bli att ryckas med.
Okej den kanske inte är i samma klass som den men det är inte långtt ifrån för min del. Så jag rekomenderar att ni lyssnar på denna.

Smart sagt

"Innan du kritiserar en människa ska du gå en mil i hennes skor.
När du sedan kritiserar henne är du en mil bort
och har dessutom fått ett par skor"

Smart sagt

"Alla har fotografiskt minne,
men en del har helt enkelt inte satt i någon filmrulle"



repeat



Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va

Smart sagt

"Brottas aldrig med en gris.
Ni blir smutsiga båfa två, och grisen gillar det"

Smart sagt

"Det spelar ingen roll om jag vinner eller förlorar...
...huvudsaken är att jag vinner eller förlorar"

RSS 2.0