smart sagt

"Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger"

But if you don't dear, confess

A million times I've asked you, and then
I ask you over again
You only answer
Perhaps, perhaps, perhaps

Lisa Bassenge - Perhaps, Perhaps, Perhaps

Påsken, vafan påsken...

Det enda som bör firas är julafton och MIN födelsedag.
Resterande högtider kan annuleras, punkt

Bärga vad du kan från det här vraket

Giiiiiiiiiiiiiiirls, Schonas behövde lite miljöombyte så han skaffade sig en ny blogg, hör och häpna.
antidetmesta.blogg.se Old one
hatardetmesta.blogg.se New one, samma lika fast gråare...

Kalla det hyllning om du vill men detta är vad du får.

And the best you can hope for Is to die in your sleep.

4.Livet

Livet suger, det säger jag utan att ni egentligen förstår vad jag menar.
Om det skulle bli som jag hade tänkt mig 4 gånger av 10 skulle jag inte vara bitter, absolut inte. Men så är inte fallet och trots detta är jag som sagt inte självmords benägen.
Jag har någonstans börjat undra om det skulle bli lättare för mig om jag faktiskt accepterade att mitt liv är som att bygga med lego, där det alltid är det någon jävla bit som fattas.
Nu är det bara resten av omgivningen som måste inse att jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle och att jag säger saker som dom redan vet men egentligen inte vill höra.
Hur skulle det se ut om jag skulle skutta omkring, säga snälla kommentarer och vara bekymmerslös?
Linda är som Linda ska vara.

Det är klart att det skulle vara en gynnsam omväxling om man skulle få chansen att byta liv med någon som är ekonomiskt oberoende.
Men det är en annan historia som ni (om ni önskar) får dra lärdom av lite senare för nu är det nog, NOG säger jag!

Höger, vänser?

3. Politik

Jag har inte givit politiken någon uppmärksamhet inom de olika verksamhetsområdena men något som  bör markeras särskilt är att jag inte gillar dagens samhälle som våra tanter och farbröder har byggt upp, punkt

Lord make me a rainbow, I'll shine down on my mother

If I die young, bury me in satin
Lay me down on a, bed of roses
Sink me in the river, at dawn
Send me away with the words of a love song

The ballad of a dove
Go with peace and love
Gather up your tears, keep 'em in your pocket
Save them for a time when you're really gonna need them

The Band Perry - If i die young.


Jag vet att du vill kolla

2. Big brother

Jag har dragits in i Big brother träsket. Jag är fullkomligt beroende av att sitta där i soffan varje kväll kl 22.00. Damn. Vems fel är det? 3 gissningar är vad du får. Kom igen, det är en trisslott i potten.
Jag måste ändå säga att det inte finns någonting som är roligare än att studera andra människor och Big brother är ett utmärkt sätt att göra det på. Kan också hända att den sysselsättningen förlänger livet med ett skratt eller två mellan reklamerna.
Man gillar vissa bättre än andra och min favorit kan jag säga utan att tveka, det är "Björnen"
Med viss möjlighet är det så att jag tycker bäst om honom pga sin norrländska härstamning men han är bra go den där Simon.

Cheryl Wheeler - Emotional Response

New York summer night
Cabaret candlelight
You walk in as I am speaking your name
Moving over to where I stand
You squeeze when I take your hand
And I tell myself I've always been an emotional girl
But when I saw you walkin' in, I was taken once more
I don't know what for, it's just an.

Emotional Response
Can't fight it, can't hide an emotional response
I'm walkin' the line - every time.

And you don't have to be
Anything more to me
I just want to see you once in a while
I'm not looking to follow you
But somehow I always do
I tell myself I'll play it cool
'till the feeling goes by
I wonder who I think I'd fool, with this look in my eye
I don't even know why it's such an.

Emotional Response
Can't fight it, can't hide an emotional response
I'm walkin' the line - every time.

And my heart beats fast, and I don't know why
And I tell myself I can take it all in stride
I don't know if I can, I want control
I don't understand this emotional.

Emotional Response
Can't fight it, can't hide an emotional response
I'm walkin' the line - every time...

RSS 2.0