Sommaren är här

Bin/getingar håller på att dö ut vilket kommer vara förödande när det väl sker. Vilka ska då flytta på allt pollen från blomma till blomma? Dom finns av praktiska skäl.
MEN, MEN, MEEEEEEEEEEEEN, myggor...
Deras enda mening med livet är att vara mat till fåglarna.
Skulle dom inte finnas skulle fåglarna förmodligen äta upp våra mer betydelsefulla kryp så visst, dom gör sin funktion.
Men varför i hela helvete var dom tvungen att behöva livnära sig på blod? Varför är dom inte gräsätare? Då hade ingen behövt lida och allra mins jag.
Är det något jag hatar med sommaren så är det just dom. Man kan inte göra någonting utan att dom kommer och stör. Mygg hatt säger ni, men hur bekväm är det att ha en säck av nät över huvudet?
Om myggorna inte ska bita mig måste jag bära skoter overall och skyddsmask.

Jag är så desperat av hjälp mot dessa hemskheter att jag t om lagt till en "Anti Mosquito" app på min telefon. om den funkar vet jag inte men be till gudarna ska jag göra.

Dom säger att små saker inte har någon betydelse men försök då att somna med en mygga i sovrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0