tyst jag Tjuvlyssnar

Hittade dessa på en annan blogg och jag tyckte de var så bra så att jag var tvungen att låna dem lite :p

Sjukt roliga tjuvlyssnaingar:


Tåg mot Södertälje C

Kille 1 ~18: Jag hade det sämsta sexet igår...

Kille 2 ~18: Va?

Kille 1: Ja, det var som att vifta med en limpa i Globen.



Pågatåget, Malmö-Helsingborg

Konduktören står och försöker pratar med kvinna ~50, med utländskt utseende, om biljetten.
Konduktören: Talar du svenska?
Kvinnan tittar frågande på henne.
Konduktören: Talar du engelska?
Kvinnan ser förvirrad ut.
Konduktören (med högre röst): TALAR DU ENGELSKA?
Inget svar.
Konduktören (med ännu högre röst): TALAR DU NÅGOT ANNAT SPRÅK??
Konduktören går till nästa säte.



Härnösands gymnasium, Religionslektion

Manlig lärare ~35: Så Jesus började predika när han var 30 år. Och sedan korsfästes han alltså år 30.
Elev 1: Men vadå!? Dog han samma år som han började predika? Hur fan hann han med allt i bibeln på ett år?
Läraren: Ja, alltså man räknar att Jesus föddes 4 år innan år 0 så. Även om man säger att han föddes år 0.
Elev 1: Då är det alltså år 2012 nu egentligen?
Läraren: Rent teoretiskt sett så, ja.
Elev 1: Då har vi ju redan tagit studenten.
Elev 2: Ja!? Vad i HELVETE gör vi här???



Universitetssjukhuset, Örebro

Två föräldrar ~25 diskuterar en bekant. De tycker att hon har betett sig slampigt och kallar henne slampa.
Sonen ~2: Vad är en slampa?
Mamman (tyst, i hopp om att sonen skall bli nöjd med svaret): Vissa kvinnor är slampor.
Sonen pekar på en gammal tant.
Sonen (glatt): Slampa!!!
Generade försöker föräldrarna få folk runt omkring att tro att sonen har sagt lampa, efter att ha pekat på en lampa i taket.


Kommentarer
Postat av: Linnéa.

haha min blogg var det va? :P

2008-03-04 @ 11:27:34
URL: http://www.keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: Engman

Haha slampa ;D

2008-03-04 @ 12:32:14
URL: http://elinengmaan.webblogg.se
Postat av: Linda

Hahah dom där var roliga! Riktigt roliga.

Svar: Håller med, är det så där så kör jag hellre i 30 än 50. Bättre att köra för sakta än för fort enligt mig :P

2008-03-04 @ 14:20:37
URL: http://happylifeofmine.webblogg.se
Postat av: maria

Hahaha, så klockrena! :)

2008-03-09 @ 22:40:21
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0